Aluminiowa rama rurowa
Pierwszorzędna struktura samolotu jest wykonany z rur aluminiowych skręconych ze sobą za pośrednictwem wsporników wykonanych z stali nierdzewnej. Prostota ta umożliwia zmniejszenie kosztów produkcji, jak i czasu, co prowadzi do wykonania produktu o wysokiej wytrzymałości
w stosunku do współczynnika kosztów. Ponadto, w przypadku uszkodzenia struktury pierwszorzędowej, filozofia konstrukcji pozwala klientowi wymienić tylko te części, które zostały uszkodzone.
Trilam - pokrycie
Aluminiowa rama pokryta jest trójwarstwowym laminatem kompozytowym, materiałem powszechnie stosowanym w przemyśle żeglarskim na żagle jachtów. Jest niezwykle silny, oraz wytrzymały na różne uszkodzenia. Oprócz tego, oferujemy naszym klientom możliwość wyboru z naszej oferty pięciu jasnych kolorów w dowolnym układzie, do stworzenia własnego projektu pokrycia samolotu bez dodatkowych kosztów, dzięki czemu każdy samolot stanie się wyjątkowy i niepowtarzalny. Zaoszczędza to czas i koszty związane z malowaniem i dalszą eksploatacja.
Aluminiowe podwozie
Nowa konstrukcja zawieszenia wykonana jest z litego aluminium , co zapewnia większą sprężystość. Dodana wytrzymałość konstrukcji stałej aluminium oznacza, że samolot jest bardziej wyrozumiały dla mniej doświadczonych pilotów pracujących w trudnych warunkach jak pasy trawiaste.
Hamulce hydrauliczne
We wszystkich samolotach BushCat montowany jest hydrauliczny układ hamulcowy z użyciem tarczy. Sterowanie hamulcami dostępne jest na drążku steru w standardzie dla zawieszenia z kołem przednim ale możliwa jest instalacja kontroli hamulca na pedałach steru kierunku jak w przypadku konfiguracji samolotu z kołem tylnym. Nowy system stał się bardzo przydatny podczas lądowania na krótkich pasach.
Zdejmowane drzwi
Jeśli samolot ma być wykorzystywany np. w fotografii lotniczej lub innej działalności, w której drzwi mogą przeszkadzać, istnieje możliwość demontażu drzwi.
Co więcej, drzwi mogą zostać usunięte i ponownie zamontowane w czasie krótszym niż 3 minuty. Drzwi otwierane do góry pod skrzydło oraz wyposażone są w amortyzatory gazowe.
Środkowy drążek steru
BushCat wyposażony jest w środkowy drążek steru zlokalizowany między siedzeniami (przód środkowego podłokietnika).
Taka konfiguracja pozwala pilotowi, utrzymać swoją rękę na drążku w każdym czasie, uwalniając drugą rękę na przepustnicy oraz na panelu i zamontowanych tam przyrządów. Takie zastosowanie pojedynczego steru gwarantuje, że złożoność systemu sterowania jest ograniczona do minimum. Dzięki temu wejście do kokpitu i wyjście nie jest blokowane przez system zamontowany w panelu podłogowym. Możliwe jest zamontowanie dodatkowego uchwytu sterowania np: dla instruktora
Dźwignia przepustnicy na podłokietniku
W celu dostosowania się do zamontowanego centralnie drążka sterowego, projektanci BushCat umieścili dźwignię przepustnicy w podłokietniku. Dwie połączone przepustnice są montowane wygodnie na końcu podłokietnika zarówno dla pilota jak i dla pasażera . Ramię podłokietnika można również podnosić , aby ułatwić wyjście i wejście do kokpitu, bez wpływu na położenie przepustnicy.
Pływaki
Wspaniała charakterystyka samolotu BushCat pozwala na zastosowanie pływaków. Posługujemy się pływakami serii 1400 Clamar amfibia. Pływaki te wykonane są z wykorzystaniem połączenia węgla, Kevlar, i włókna szklanego ,uzyskujac lekką masę produktu odporną na korozję i wycieki.
Współczynnik +6 -4
Skrzydło BushCat zostało zaprojektowane, przetestowane i certyfikowane do współczynnika obciążenia + 6G i -4G na jej maksymalnej wadze równej 560kg (1235lbs).